Údržba klima.soustavy vozidla 1234YF
Klimatizace je dnes již v mnoha případech součástí základního vybavení vozidel. Stává se tak nepostradatelným pomocníkem, který v automobilu vytváří příjemné prostředí nejen v létě, ale v podstatě v průběhu celého roku. Ačkoliv se klimatizace jeví jako uzavřený bezúdržbový systém, dochází zde k pozvolnému úniku chladícího média (chladiva), jehož velikost se uvádí až 30% za 2 roky. Běžná údržba klimatizace spočívá především v kontrole předepsaného množství chladícího média a dalších operací, které jsou součástí automatického testu našich moderních servisních přístrojů.
Údržba klimatizace s chladícím médiem 1234YF je v současné době prováděna na všech našich provozovnách BestDrive. Údržba klimatizace na vybraných provozovnách, které jsou vybaveny novým zařízením, umožňuje servisování vozidel s klimatizací plněnou novým chladivem 1234YF. Tato služba je nabízena na většině našich poboček.
Cena doplněného uniklého chladícího média se účtuje samostatně na základě skutečné hmotnosti. K provedené službě Vám může být doúčtována použitá montážní chemie (např.: čistič brzd, maziva, apod.), spojovací materiál, případně jiné nutné technické prostředky.
Využijte i další námi nabízené služby
Jak klimatizace funguje?
Systém klimatizace v automobilu je uzavřený okruh, který funguje na principu výměny tepla. Jako médium pro přenos tepla se používá freon – náplň R134A a 1234yf.
Okruh má několik funkčních součástí: kompresor, kondenzátor, vysoušeč / akumulátor, expanzní ventil a výparník. Výměna funguje tak, že výparník v kabině automobilu odebere teplo a zahřeje médium. Hadicemi je médium přes kompresor dopraveno do kondenzátoru klimatizace, kde médium teplo zase odevzdá do okolí.
Kompresor klimatizace – stláčí médium. Kompresí freonu roste jeho teplota a hustota tím, že se molekuly ve zmenšeném objemu k sobě přibližují. Médium je poté hadicí odvedeno do kondenzátoru.
Kondenzátor klimatizace – neboli chladič klimatizace je umístěn v místě s velkým náporem proudícího vzduchu v přední části automobilu ještě před motorovým chladičem. Aby se zvýšila účinnost je před kondenzátorem ventilátor, který zajistí proudění vzduchu při stojícím automobilu, nebo při nízkých rychlostech.
Díky proudícímu vzduchu se proudící médium ochlazuje, ztrácí svou teplotu a tím pádem kondenzuje. Kapalný freon je dále přiveden hadicí přes vysoušeč do expanzního ventilu.
Vysoušeč klimatizace – zbavuje médium přebytečné vlhkosti.
Expanzní ventil klimatizace – tvoří v okruhu překážku, na které se médium mění z kapaliny o vysokém tlaku na rozprášenou mlhu o nízkém tlaku a teplotě, která je dále přivedena do výparníku.
Výparník klimatizace – chladné médium je přivedeno do výparníku a odebírá teplo z jeho materiálu čímž přijímá teplo z interiéru automobilu. Tohoto tepla se systém opět zbavuje později v kondenzátoru – chladiči klimatizace. Touto cestou probíhá tedy výměna tepla mezi interiérem vozu a okolím.
Rating Count: 0 Average Rating: 0