Motocyklové pneumatiky
Pneumatiky jsou rozhodujícími funkčními prvky pro přenos veškerých sil během jízdy. Jejich chování by mělo být co nejlepší a předvídatelné v celém jejich funkčním záběru. Od kvality pneumatik se odvíjejí celkové jízdní vlastnosti motocyklu. Jak se tedy vyznat v motocyklových pneumatikách?
Námi nabízené dezény motocyklových pneumatik koncernu Continental
Na našem e-shopu máte 3 možnosti volby výběru pneumatik a to dle náledujících možností:
- První a pro Vás určitě námi nejdoporučovanější je dle rozměru pneumatiky - zdadáním šířky, výšky a palců, u této možnosti múžete zúžit výběrem Vámi oblíbené značky.
- Druhou je podle modelu, kde zadáte výrobce Vašeho motocyklu a obsah motoru.
- A poslední je podle typu motocyklu, zadáním typového čísla z technického průkazu (např. RN25).
Náš e-shop disponuje širokou škálou motocyklových pneumatik. V našich skladech pro Vás máme prémiové pneumatiky značky Continental a dále zde najdete produkty domácího výrobce Mitas. Náš e-shop má v nabídce i značky jako je Bridgestone, Dunlop, Michelin, Pirelli a mnoho dalších…
Námi distribuované pneumatiky se hodí pro všechny typy motocyklů, od supersportovních přes cestovní, adventure, až po scootery, enduro a motocross.
Jak dopadly pneumatiky Continental v testech, to se dočtete v našem blogovém článku.
Moto pneuservisní služby na pobočkách BestDrive
Níže uvedené pobočky poskytují kompletní pneuservisní služby pro motocykly
- Bludov
- Brno - Ivanovice
- Děčín
- Havířov
- Jindřichův Hradec
- Karlovy Vary
- Liberec
- Most
- Olomouc
- Ostrava - Heřmanice
- Otrokovice
- Písek
- Plzeň - Zátiší
- Praha 10 - Nedvězí
- Praha 5 - Smíchov
- Roudnice nad Labem
- Slaný
- Strážnice
- Svitavy
- Vsetín
Zde Vám naši profesionálně vyškolení mechanici provedou kompletní výměnu moto-plášťů. Výměna zahrnuje demontáž a montáž kola z motocyklu, pneumatik na disku a případné vyvážení. Možná je i výměna pneumatik na přineseném, již demontovaném kole z Vašeho motocyklu.
Kompletní přezutí motocyklu:
- Demontáž kola z motocyklu
- Demontáž pneumatiky (duše) z ráfku
- Optickou kontrolu stavu ráfku
- Výměnu ventilu
- Montáž pneumatiky (duše) na ráfek
- Nahuštění na předepsaný tlak
- Tato služba obsahuje varianty "s" i "bez" vyvážení kola
- Montáž kola na motocykl
Služba nezahrnuje:
- Demontáž a montáž součástí a příslušenství motocyklu, které je nutné demontovat při servisu kola.
- V případě nutnosti demontáže jiných než podvozkových dílů (brzdy, sekundární převod) pro vykonání požadované služby, bude tato dodatečná práce účtována dle skutečného času.
Na tuto službu je možné se objednat online na výše uvedených pobočkách.
PŘI OBJEDNÁNÍ TÉTO SLUŽBY ONLINE, UVEĎTE DO POZNÁMKY ZNAČKU, MODEL A OBSAH MOTOCYKLU.
Výměna pneumatiky na ráfku:
Tuto službu provádíme na všech pobočkách sítě BestDrive s možností online objednání.
- Demontáž pneumatiky (duše) z ráfku
- Optickou kontrolu stavu ráfku
- Výměnu ventilu
- Montáž pneumatiky (duše) na ráfek
- Nahuštění na předepsaný tlak
- Tato služba obsahuje varianty "s" i "bez" vyvážení kola
Co zjistíme, když se podíváme na motocyklovou pneumatiku?
Všichni výrobci motocyklových pneumatik po celém světe používají stejné značení na bočnici. Kromě základních rozměrů pneumatiky zde naleznete informace od rychlostního a zátěžového indexu přes konstrukci pneumatiky, až po rok výroby.
S ohledem na rozdílné rychlosti, jízdní povrchy a nároky na životnost či bezpečnost se moto pneumatiky specializují podle typu motocyklu. Tvrdší směs pneumatiky vyžadují cestovní motocykly a endura. To zaručuje jejich delší životnost. Naopak pneumatiky s měkčí směsí využijí rychlé sportovní motorky. Životnost motorkové pneumatiky je sice nižší, ale se zvýšenou přilnavostí k cestě.
Nejdůležitější bezpečnostní pravidla pro motocyklové pneumatiky
- Rozměry, a indexy musejí sedět s TP
- Dodržujte předepsaný tlak výrobce
- A hlavně u nových pneu se ze začátku vyvarujte prudké akceleraci, brzdění a velkým náklonům, než se ojede hladký povrch z výroby. Totéž platí i pro studené pneu než se zahřeje.
- Nepřekračujte maximální zatížení motocyklu. (Viz technický průkaz motocyklu.)
- Pravidelně kontrolujte, zda pneumatiky nejsou poškozeny.
- Kupujte pouze předepsané pneumatiky. Charakteristiky řízení lze optimalizovat pouze při použití správné pneumatiky.
- Montáž pneumatik svěřte pouze zkušenému odborníkovi.
Jak se správně chovat při jízdě na motorce? Jaké základní bezpečnostní pravidla dodržovat?
To vše najdete v brožůře - Zásady bezpečné jízdy na motorce, kterou vydalo Ministerstvo dopravy ČR spolu s Besipem.
Typy pneumatiky, radiální a diagonální
Stavba pneumatiky konstatuje, jakým způsobem je tato pneumatika konstruována. Pokud je v označení pneumatiky písmeno R, tak se jedná o radiální pneumatiku. Když je v označení pneumatiky místo R pouze pomlčka nebo písmeno B, pneumatika je diagonální konstrukce.
Radiální pneumatiky
Radiální pneumatiky mají kostru s úhlem přibližně 90° vůči směru otáčení (směru jízdy) a úhel nárazníku přibližně 0° až 25°. Nárazník, který se nachází pod oblastí běhounu, poskytuje pneumatice stabilitu a dovoluje dosáhnout výrazně vyšších rychlostí, neboť dochází k výrazně menší deformaci v důsledku působení odstředivé síly. Tenčí materiál bočnice přispívá k tomu, že se pneumatika méně zahřívá a zvyšuje se pevnost pneumatiky při vysokých rychlostech.
Pokud jde o dynamiku jízdy, moderní motocykly jsou přizpůsobené pro radiální pneumatiky. Příklad: Pneumatika 4.00 - 18 M/C 64H TT Conti TKH 24 průměrně „naroste“ asi o 2 cm při rychlosti 210 km/h, zatímco srovnatelná radiální pneumatika se roztáhne o pouhých několik milimetrů. Radiální pneumatiky poznáte podle písmene R (= radial) v označení na bočnici pneumatiky.
Pozn.: Silniční radiální pneumatiky se dělí na sportovní a cestovně sportovní. Záleží na typu motocyklu a jeho použití. U enduro pneumatik jde zase o poměr jízdy v terénu a na silnici.
Diagonální pneumatiky
Na současném trhu představují diagonální pneumatiky (cross ply) „klasické“ provedení. Jejich výhodami jsou jednoduchá struktura a odolná bočnice, které obzvláště v náročném terénu nabízí řadu benefitů. Diagonální pneumatiky mají maximální konstrukční rychlost 240 km/h. Použitý materiál: obvykle viskóza nebo nylonové vlákno.
Diagonální pneumatika s nárazníkem je předchůdcem radiální pneumatiky. Přestože kostra je také tvořena několika vrstvami loženými přes sebe, pneumatika je vybavena nárazníkem, který je zpravidla vyrobený z kevlaru. Diagonální pneumatiky s nárazníkem poznáte podle písmene B (= bias belted) v označení na bočnici pneumatiky.
Vyberte si pro Vás tu nejvhodnější pneumatiku a pobočku, která službu poskytuje a nechte si pneumatiky odborně namontovat.