Tip for you: Did you know that as a member of the BestDrive Club (BDC) you can buy cheaper?
Dezinfekce klima. systému ozonem
Dezinfekce výparníku a větracích šachet patří mezi základní údržbu klimatizace, kterou by měl každý majitel vozu s klimatizací pravidelně provádět. Výparník klimatizace je díl, který slouží k ochlazování proudícího vzduchu, nasávaného ventilátorem z okolí, zbaveného nečistot průchodem přes kabinový filtr. Při provozu klimatizace se na výparníku vlivem teplotních rozdílů sráží atmosférická vlhkost, která vytváří ideální prostředí pro tvorbu mikroorganizmů a plísní. Takto zanedbaná klimatizace má nejen škodlivé účinky na zdraví cestujících, ale obtěžuje interiér vozidla zápachem. Pokud se po provedení procesu dezinfekce klimatizace nepodaří napoprvé zápach úplně odstranit, je to známka zanedbané údržby klimatizační soustavy a je vhodné úkon dezinfekce klimatizace v krátké době zopakovat. Jako prevenci doporučujeme provádět proces dezinfekce klimatizace a čistění klimatizace 2x za rok.
V síti BestDrive používáme k dezinfekci klimatizace a interiéru vozidla přístroj generující ozón, který se používá i k dezinfekci prostorů zdravotnických zařízení.
Pro 100% úspěšnost dezinfekce klimatizace a interiéru vozidla je nezbytné provést výměnu kabinového filtru. Kabinový filtr se po určité době zanese prachem, listím apod., čímž se rapidně sníží účinnost ventilátoru topení a také klimatizace. V zaneseném kabinovém filtru se udržuje vlhkost, která vytváří podmínky pro tvorbu plísní a vznik zápachu. Výměna kabinového filtru se doporučuje provádět po ujetí 15 000 km nebo alespoň 1x za rok, v závislosti na prostředí, ve kterém se vozidlo pohybuje.
Využijte i další námi nabízené služby
JAK KLIMATIZACE FUNGUJE?
Systém klimatizace v automobilu je uzavřený okruh, který funguje na principu výměny tepla. Jako médium pro přenos tepla se používá freon – náplň R134A a 1234yf.
Okruh má několik funkčních součástí: kompresor, kondenzátor, vysoušeč / akumulátor, expanzní ventil a výparník. Výměna funguje tak, že výparník v kabině automobilu odebere teplo a zahřeje médium. Hadicemi je médium přes kompresor dopraveno do kondenzátoru klimatizace, kde médium teplo zase odevzdá do okolí.
Kompresor klimatizace – stláčí médium. Kompresí freonu roste jeho teplota a hustota tím, že se molekuly ve zmenšeném objemu k sobě přibližují. Médium je poté hadicí odvedeno do kondenzátoru.
Kondenzátor klimatizace – neboli chladič klimatizace je umístěn v místě s velkým náporem proudícího vzduchu v přední části automobilu ještě před motorovým chladičem. Aby se zvýšila účinnost je před kondenzátorem ventilátor, který zajistí proudění vzduchu při stojícím automobilu, nebo při nízkých rychlostech.
Díky proudícímu vzduchu se proudící médium ochlazuje, ztrácí svou teplotu a tím pádem kondenzuje. Kapalný freon je dále přiveden hadicí přes vysoušeč do expanzního ventilu.
Vysoušeč klimatizace – zbavuje médium přebytečné vlhkosti.
Expanzní ventil klimatizace – tvoří v okruhu překážku, na které se médium mění z kapaliny o vysokém tlaku na rozprášenou mlhu o nízkém tlaku a teplotě, která je dále přivedena do výparníku.
Výparník klimatizace – chladné médium je přivedeno do výparníku a odebírá teplo z jeho materiálu čímž přijímá teplo z interiéru automobilu. Tohoto tepla se systém opět zbavuje později v kondenzátoru – chladiči klimatizace. Touto cestou probíhá tedy výměna tepla mezi interiérem vozu a okolím.
Rating Count: 0 Average Rating: 0